Vi behandler din forespørsel, vennligst vent

Fordeler

akort
Alle Aftenpostens abonnenter har inkludert A-kortet, som gir deg fordeler på en rekke produkter og tjenester hele året. Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi våre abonnenter opplevelser og aktiviteter til meget fordelaktige priser. Du kan finne ditt A-kort her.

Spørsmål og svar

A-kortet

Hva er A-kortet?

A-kortet er Aftenpostens fordelsprogram for abonnenter. Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi våre lesere opplevelser og aktiviteter til meget fordelaktige priser. Se tilbud fra A-kortet

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvem får A-kortet?

Abonnenter med gyldig abonnement på Aftenposten eller et av Aftenposten Forlags produkter har tilgang til A-kortet, og kan benytte seg av tilbudene. Du finner ditt digitale A-kort når du logger inn på Min side. Du kan også sende "akort" til 1905 for å få A-kortet tilsendt på SMS. Følgende abonnement kvalifiserer til A-kortet:
  • Aftenposten Komplett
  • Aftenposten Helg+Digital
  • Aftenposten Digital
  • Aftenposten Basis
  • MAGASIN+
  • Aftenposten Junior
  • Aftenposten Innsikt
  • Aftenposten Historie
  • Mat fra Norge
  • Hyttemagasinet

Du har også fordelskortet som bedriftsabonnent. Les mer om bedriftsabonnement her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor finner jeg mitt A-kort?

Du finner ditt digitale A-kort ved å logge inn på Min side. Dersom du har en smarttelefon, kan du bokmerke A-kortet ditt eller legge det til på hjem-skjermen din, slik at du alltid har det tilgjengelig når du skal vise det for å få A-kort pris på billetter eller arrangementer. Du kan også sende "akort" til 1905 for å få A-kortet tilsendt på SMS.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva slags tilbud får jeg med A-kortet?

Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi rabatter og fordeler på en rekke tilbud. Dersom du benytter flere av tilbudene gjennom året, kan du faktisk spare inn mer enn hva det koster å være abonnent! Oversikt over aktuelle tilbud finner du her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan bestiller jeg billetter med A-kortet?

Hos noen av våre leverandører kjøper du billetter direkte gjennom deres billettsystemer. I presentasjonen av A-korttilbudene kan du lese hvordan du bruker hvert enkelt tilbud, og hvordan du kjøper billetter. På enkelte arrangementer kan du selv bestille, betale og skrive ut billettene direkte.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan alle i husstanden benytte A-korttilbudene?

Ja, alle i husstanden kan benytte seg av A-korttilbudene.

Fikk du svar på det du lurte på?

Abonnement

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse pålogging innlogging tilgang

Fikk du svar på det du lurte på?

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Du kan dele abonnementet på Aftenposten med en annen i din husstand, i tillegg til deg selv. Da blir full tilgang til Aftenposten tilgjengelig både på PC, mobil og nettbrett. Delingen gjelder for alle abonnement unntatt for Basis. 

Logg inn på Min side og velg "Del ditt abonnement". Her oppgir du e-postadressen til den i husstanden du ønsker å dele digital tilgang med. Vedkommende får da en mail, og ved å følge instruksene i denne mailen opprettes det brukernavn og passord til Aftenposten.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg skal bestille abonnement på Aftenposten, men skal ikke betale fakturaen selv. Hva gjør jeg?

Da bestiller du abonnementet hos vårt kundesenter, og oppgir navn og adresse på fakturabetaler. Kontakt vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040. Vi hjelper deg gjerne.

Vi tilbyr også bedriftsabonnement. Les mer her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Har Aftenposten bedriftsabonnement?

Ja, Aftenposten leverer to ulike løsninger for bedrifter som ønsker tilgang til sine ansatte eller gjester.

Les mer her

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg gi bort Aftenposten i gave?

Ja, du kan gjerne gi bort abonnement på Aftenposten som gave.

Når du bestiller må du oppgi gavemottakers navn og adresse, samt ditt navn og adresse. Du vil motta faktura inntil Aftenposten får beskjed om at abonnementet sies opp, eventuelt at fakturabetaler endres, eller oppgi tydelig i bestillingsmailen når du ønsker at gaveabonnementet skal avsluttes.

Ring inn bestilling til vårt kundesenter på tlf. 05040, på "Chat med oss" på denne siden eller benytt kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget).

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva får jeg tilgang til dersom jeg kjøper abonnement på Aftenposten via iTunes App Store?

Vi tilbyr abonnement på enkelte av våre produkter gjennom iTunes App Store. Når du kjøper abonnement gjennom iTunes, får du kun tilgang til det aktuelle produktet du har kjøpt tilgang til. Dersom du velger å kjøpe abonnement via iTunes, oppretter du et kundeforhold til iTunes, og ikke Aftenposten. Dette betyr at betaling og administrasjon av ditt abonnement skjer gjennom din iTunes konto. Vi har dermed heller ikke mulighet til å administrere ditt abonnement gjennom vårt kundesenter, og kan derfor ikke yte full kundeservice knyttet til ditt abonnement. Abonnement kjøpt via iTunes kan ikke deles med andre innen husstanden, men mindre alle bruker samme Apple ID. Vi anbefaler derfor at du i stedet kjøper abonnement på Aftenposten via vår kundeportal, slik at du får tilgang til alle våre digitale produkter, inkludert ubegrenset tilgang til aftenposten.no.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan endrer jeg adressen min permanent?

Dette gjør du enkelt og raskt på Min side. Klikk på "Endre" ved Adressen din her. Om ikke "Endre" vises og du er innlogget, kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden eller på telefon 05040. Du kan også bruke kontaktskjemaet du finner på denne siden, under spørsmålene.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

Du kan si opp ditt abonnement ved å benytte "Chat med oss" på denne siden, ringe oss på telefon 05040, eller bruke kontaktskjemaet under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget). oppsigelse av abonnement hvordan si opp abonnementet slutte å abonnere avvikle abonnementet stoppe abonnementet stopp av abonnement avslutte abonnementet

Fikk du svar på det du lurte på?

Aftenposten Junior

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Junior?
Aftenposten Junior har utgivelse hver tirsdag og kommer ut 50 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Junior i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Aftenposten Junior digitalt uten å være tilkoblet Internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til Internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Junior?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Er det aldersgrense på å bestille Aftenposten Junior?
Ja, den som bestiller må være over 18 år. Abonnementet skal registreres på en voksen på leveringsadressen.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen aviser. Hva gjør jeg?
Abonnementet settes i gang fra første mulige utgivelse etter mottatt bestilling. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 utgaver. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Junior. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Junior?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvilke abonnementstyper finnes, og hvordan endrer jeg abonnementstype?

Se oversikt over våre abonnementstyper HER.

For å endre abonnementstype kontakter du vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, eller ved å bruke kontaktskjemaet du finner rett under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget), eller ring oss på telefon 05040.

Interessert i bedriftsabonnement?

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg er student. Får jeg studentrabatt på Aftenposten?

Vi har ikke et eget studenttilbud, men alle under 30 år får 50 % rabatt på Aftenposten Digital. Les mer og bestill.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan vet Aftenposten hvor mange artikler jeg har lest?

Når du bruker aftenposten.no lagres en datakapsel (cookie) i nettleseren din. Denne teller antall artikler du leser. Når du har lest 6 artikler innenfor en uke blir du bedt om å logge inn eller kjøpe et abonnement.

Fikk du svar på det du lurte på?

Digitale produkter og apper

Hvilke digitale produkt har jeg tilgang til når jeg abonnerer på Aftenposten?

Se vår oversikt over abonnement og produkt HER:

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva er eAvis og eArkiv, og hvordan bruker jeg disse?

Hva er eAvis?
Eavisen er en fullverdig, elektronisk versjon av papiravisen. Den kan leses på PC/Mac, nettbrett og smarttelefon.

Hva er eArkiv?
eArkivet er en del av eAvisen. Aviser helt tilbake til mai 1860 er digitalisert og gjort tilgjengelige som eAvis. I eAvisen er det et kalendersymbol nede til venstre, som gir deg mulighet til å bla og lese aviser tilbake i tid.

Hvordan får jeg tilgang til eAvisen?
For å lese eAvisen må du aktivere din digitale bruker. Dette er gratis for deg som er abonnent, og du kan gjøre det selv ved å logge inn eller opprette bruker her.

Den kan leses i nettleseren på PC/Mac, du kan også laste ned appen vår gratis i AppStore eller på Google Play for å lese eAvisen på nettbrett eller smarttelefon.

eAvisen legges ut rett etter at vi har sent den til trykkeriet, altså kvelden før papiravisen blir utgitt.

Les e-avisen her.

Hvordan får jeg tilgang til tidligere utgaver i eAvisen?
eAvisen gir deg tilgang på alle aviser fra mai 1860 og frem til i dag. Du kan søke på dato, periode eller søketekst og har tilgang til hele arkivet bade gjennom appen og i nettleseren. Du kan også bruke kalenderen som finnes i eAvisen. Her kan du bla helt tilbake til mai 1860. Finn ønsket dato og klikk på den. Da kommer avisen fra denne datoen opp til venstre. Klikk på denne avisen, så får du den opp og kan lese den.

Fikk du svar på det du lurte på?

Aftenposten +

Hva er Aftenposten +?
Aftenposten+ er en spesialtilpasset applikasjon for iPad, iPhone og Android. Her får du alt innhold fra Aftenposten, presentert i et lekkert format som gir deg en eksklusiv og god leseopplevelse. Mer om Aftenposten +

Hvordan laster jeg ned Aftenposten+?
Last ned her:
Download_on_the_App_Store_Badge_NO_135x40_0824 Google-Play-40

Jeg abonnerer allerede på Aftenposten - Hvordan får jeg tilgang til Aftenposten+?
Som Aftenposten-abonnent har du allerede tilgang til alle Aftenpostens digitale produkter – inkludert Aftenposten+. Dette gjelder alle abonnement unntatt Basis. Det eneste du trenger å gjøre, er å logge deg inn i appen med ditt SPiD-brukernavn og passord. For å logge inn i appen, åpner du rett og slett en artikkel, og når du begynner å lese vil du få en logg-inn-plakat. Dersom du ikke har en SPiD-bruker, kan du enkelt opprette dette her.

Jeg abonnerer ikke på Aftenposten - Hvordan får jeg tilgang til Aftenposten+?
For å få tilgang til Aftenposten+ må du ha et aktivt abonnement hos Aftenposten. Når du klikker deg inn på en artikkel i appen, og ikke er logget inn, får du opp en side hvor du kan logge inn, eller velge å bli abonnent. 

Hvor finner jeg Amagasinet i Aftenposten+?

Amagasinet ligger ved som seksjon i «Dagens avis» på fredager. Du kan enten bla deg gjennom «Dagens avis» til du kommer til Amagasinet, eller du kan gå inn via snarveimenyen i toppen på forsiden av «Dagens avis». Hvis du ser etter Amagasinet andre dager enn fredager, må du gå inn via utgavearkivet som du kan navigere til via venstremenyen.


Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse pålogging innlogging tilgang

Fikk du svar på det du lurte på?

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Du kan dele abonnementet på Aftenposten med en annen i din husstand, i tillegg til deg selv. Da blir full tilgang til Aftenposten tilgjengelig både på PC, mobil og nettbrett. Delingen gjelder for alle abonnement unntatt for Basis. 

Logg inn på Min side og velg "Del ditt abonnement". Her oppgir du e-postadressen til den i husstanden du ønsker å dele digital tilgang med. Vedkommende får da en mail, og ved å følge instruksene i denne mailen opprettes det brukernavn og passord til Aftenposten.

Fikk du svar på det du lurte på?

Faktura og betaling

Hvordan endrer jeg fakturabetaler, fakturaadresse eller betalingstermin?

Ta kontakt med vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å bruke kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget), så hjelper vi deg med dette.

Det er dessverre ikke mulig å endre dette selv på "Min side".

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg skal bestille abonnement på Aftenposten, men skal ikke betale fakturaen selv. Hva gjør jeg?

Da bestiller du abonnementet hos vårt kundesenter, og oppgir navn og adresse på fakturabetaler. Kontakt vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040. Vi hjelper deg gjerne.

Vi tilbyr også bedriftsabonnement. Les mer her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Er det gebyr på fakturaen, og hvilke måter kan jeg betale abonnementet på?

Vi anbefaler alle våre kunder å ta i bruk eFaktura eller AvtaleGiro. Ønsker du papirfaktura tar Aftenposten et gebyr på kr 52,- per faktura som sendes i posten.

eFaktura
Med eFaktura mottar du fakturaen i nettbanken din.
Slik registrerer du en eFaktura-avtale:
1. Du kan takke ja i nettbanken neste gang du betaler en regning.
2. Du kan logge deg inn i nettbanken nå og inngå eFaktura-avtale fra menyen. Din eFaktura-referanse må oppgis – du finner den på regningen.
Les mer om eFaktura

AvtaleGiro
Med AvtaleGiro trekkes fakturaene automatisk fra din bankkonto.
Slik registrerer du en AvtaleGiro-avtale:
1. Hvis du har Bank-id kan du opprette Avtalegiro på Min side, under "Ditt abonnement".
2. Du kan takke ja i nettbanken neste gang du betaler en regning (hvis du har Bank-id).
3. Du kan logge deg inn i nettbanken nå og inngå Avtalegiro-avtale fra menyen. KID må oppgis – du finner den på regningen.
4. Hvis du ikke har Bank-id oppretter du Avtalegiro-avtale i banken. Ta med fakturaen, der står alle opplysningene banken trenger for å hjelpe deg.
Les mer om AvtaleGiro

Faktura på e-post
Det er mulig å få tilsent faktura til eposten din, som en PDF-fil. Dette kan bestilles ved å kontakte kundesenteret vårt. Det slipper fakturagebyr om du velger dette.

Betalingskort
Ved bestilling av abonnement på våre nettsider skjer betaling med betalingskort. Det er ikke mulig å endre betalingsmåte til betalingskort for et eksisterende abonnement.

Fikk du svar på det du lurte på?

Betalingskortet som jeg har registrert i min SPiD-profil, er utgått/sperret. Hvordan legger jeg inn nytt betalingskort?

Dette gjøres inne på din SPiD-profil: https://payment.schibsted.no/account/summary

  • Klikk på Behandle betalingskort litt nede på siden.
  • Velg Slett ved siden av det betalingskortet du ønsker å slette
  • Velg Legg til nytt betalingskort og fyll ut feltene i neste vindu

Merk: Hvis du ikke legger inn nytt betalingskort, må vi få beskjed om det, slik at vi kan legge abonnementet over til fakturaavtale.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan kan jeg få kopi av en allerede mottatt faktura?

Du finner fakturaene på Min Side, under "Faktura".

Om du ikke finner fakturaen der kan du ta kontakt med vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å bruke kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget), så hjelper vi deg gjerne med dette.

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål om eFaktura

Hva er eFaktura?
eFaktura er en betalingsform hvor du får regningene ferdig utfylt rett i nettbanken i stedet for i posten. Du slipper å fylle ut KID og kontonummer, men du må selv huske å godkjenne regningene dine i nettbanken. Du kan velge hvilken konto som skal belastes hver gang du mottar en ny eFaktura, og du kan til enhver tid gå inn i nettbanken og se både betalte og ubetalte regninger. Som med AvtaleGiro, slipper du fakturagebyr på kr 52,- pr faktura dersom du benytter eFaktura. Les mer om eFaktura

Hvordan oppretter jeg avtale om eFaktura?
Når du betaler en faktura fra Aftenposten, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen, og neste regning vil sendes elektronisk rett i din nettbank. Du kan også selv registrere en eFaktura-avtale i nettbanken uten å betale en regning. Finn frem en tidligere tilsendt regning fra Aftenposten og din eFaktura-referanse som du finner på fakturaen. Logg deg inn i nettbanken, velg eFaktura, og bruk referansen til å opprette avtalen. Les mer om eFaktura

Hvordan blir jeg varslet om nye regninger når jeg har eFaktura?
Du vil få beskjed på e-post hver gang det kommer en ny regning i nettbanken. Les mer om eFaktura

Hva skjer med min eFaktura-avtale dersom jeg bytter bank?
Dersom du bytter du bank vil du fortsatt ha samme avtale og trenger ikke tegne ny. Bruker du flere nettbanker vil eFakturaen være tilgjengelige i alle nettbankene og du velger selv hvilken nettbank du betaler regningen i. Les mer om eFaktura

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål om Avtalegiro

Hva er Avtalegiro?
Avtalegiro er en betalingsform hvor banken din sørger for at regningene betales automatisk på forfallsdato. I stedet for å motta papirfaktura, vil du se trekket inne i nettbanken din og på månedlig kontoutskrift fra banken. I tillegg til at du slipper å tenke på regningene dine, slipper du også fakturagebyr på kr 52,- pr faktura dersom du oppretter Avtalegiro. Les mer om Avtalegiro.

Hvordan oppretter jeg Avtalegiro?
Hvis du har Bank-id kan du opprette Avtalegiro på Min Side eller i nettbanken din.
Hvis du ikke har Bank-id hjelper banken din deg med å opprette Avtalegiro. Ta med en faktura, for på fakturaen står alle opplysningene banken trenger for å opprette Avtalegiro.

Hva skjer med AvtaleGiro avtalen om jeg bytter bank?
Opprett AvtaleGiro på nytt i din nye bank. Når ny avtale opprettes vil den gamle avtalen automatisk avsluttes.

Hvordan sier jeg opp avtalen om Avtalegiro?
Dersom du ønsker å avslutte avtalen gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

Kan jeg stoppe enkeltbetalinger når jeg har Avtalegiro?
Dersom du ønsker å stoppe enkeltbetalinger gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

Får jeg varsel om betalinger når jeg har Avtalegiro?
Vi anbefaler å bruke eFaktura kombinert med Avtalegiro. Da får du fakturaen direkte inn i nettbanken din, og trekket utføres automatisk.
Dersom du ikke ønsker å bruke eFaktura kan du likevel får varsel om Avtalegiro-trekket. Du kan selv velge om du vil motta varslinger om Avtalegiro-trekk før disse forfaller til betaling. Dette gjør du i nettbanken din, eller ved å kontakte banken direkte. Normalt varsles neste trekk på kontoutskriften fra banken for måneden før trekket. F.eks. hvis neste trekk er 15. mars, da finner du informasjon om dette trekket på kontoutskriften for februar.

Hvilken beløpsgrense bør jeg sette når jeg oppretter Avtalegiro?
Beløpsgrensen er maksimumsbeløpet du tillater trukket fra din konto med Avtalegiro. Du blir uansett aldri trukket mer enn fakturabeløpet, men fakturabeløpet kan endre seg som følge av endringer på abonnementet ditt. Derfor anbefaler vi at du setter beløpsgrensen minimum 500,- høyere enn terminbeløpet, slik at du ikke risikerer at betalingen stoppes utilsiktet.

Koster det noe å benytte Avtalegiro?
Prisen for bruk av Avtalegiro kan variere fra bank til bank, men er generelt en av de rimeligste måtene å betale regninger på. Ta kontakt med din bank for eksakt pris.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvorfor er ikke beløpet på fakturaen det samme hver gang?

Når det har skjedd endringer i abonnementet ditt i forrige faktureringsperiode, vil dette kunne påvirke fakturaen. Dersom du midlertidig har stoppet levering av papiravisen i en periode, kan det være at du har blitt kreditert for dette i perioden, og dermed får en faktura med et lavere beløp enn normalt. Tilsvarende vil du kunne oppleve å få et høyere beløp på fakturaen dersom du for eksempel har midlertidig omadressert avisen til et område hvor det koster mer å få levert papiravisen.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg har betalt fakturaen, men har likevel mottatt betalingspåminnelse. Hva gjør jeg?

Din innbetaling og vår betalingspåminnelse har sannsynligvis krysset hverandre. Ønsker du å undersøke saken nærmere kan du ta kontakt med vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å benytte kontaktskjemaet du finner under spørsmålene på denne siden.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva er reglene for fratrekk/kreditering i forbindelse med opphold i levering av papiravisen?

Det gis ikke fratrekk/kreditering ved midlertidig opphold i levering av papiravisen, grunnet at man beholder full digital tilgang til alt vårt innhold. Om du ikke benytter digital tilgang og ønsker fratrekk, da må abonnementet sies opp, og bestilles på nytt når du ønsker papiravisen tilbake.

Abonnement på digitale tjenester kan ikke stoppes midlertidig.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva gjør jeg om jeg får faktura i en periode hvor jeg midlertidig har stoppet levering av papiravisen?

Du må betale fakturaen selv om levering av papiravisen er midlertidig stoppet i en periode. Ved midlertidig stopp i levering av papiravisen har du full digital tilgang til alt vårt innhold, og abonnementsavgiften løper som normalt.

Fikk du svar på det du lurte på?

Får jeg igjen penger når jeg har klaget på uteblitt levering av papiravisen?

Ja, hvis du velger å godskrives når du registrerer problemet med leveringen, da forlenger vi abonnementsperioden din med en dag. For abonnenter med AvtaleGiro, vil dette medføre fratrekk på neste faktura.

Husk at du også kan få Aftenposten på Narvesen, sammen med en kopp kaffi.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg kjøpe abonnement og betale via papir-faktura?

Ja. Kontakt oss for bestilling på "Chat med oss" på denne siden eller ring oss på telefon 05040. Da får du faktura på papir tilsendt i posten.

Vi anbefaler at du oppretter Avtalegiro eller eFaktura etter at du har mottatt første faktura. Da slipper du fakturagebyr på kr 52,-.

Ved bestilling via våre kundesider på www.aftenposten.no betaler du med betalingskort.

Fikk du svar på det du lurte på?

Får jeg kvittering dersom jeg kjøper abonnement med betalingskort?

Ja, du finner kvittering på dine kjøp og eventuelle fornyelser inne på din SPID-profil, ved å velge "Betalingshistorikk".

Fikk du svar på det du lurte på?

Når får jeg faktura fra Aftenposten?

Vi sender deg ny faktura ca. tre uker før abonnementet ditt skal fornyes.

Fikk du svar på det du lurte på?

Flytte/omadressere avisen

Kan jeg endre eller slette en midlertidig omadressering eller opphold i leveringen som jeg allerede har registrert?

Ja, det kan du. Logg deg inn på Min side. Du finner omadresseringen under "Dine endringer". Velg om du skal endre eller slette.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg selv flytte avisen til en adresse i utlandet?

Nei, dessverre. Skal du omadressere til utlandet, må du kontakte vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å benytte kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget). Så vil vi hjelpe deg.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan endrer jeg adressen min permanent?

Dette gjør du enkelt og raskt på Min side. Klikk på "Endre" ved Adressen din her. Om ikke "Endre" vises og du er innlogget, kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden eller på telefon 05040. Du kan også bruke kontaktskjemaet du finner på denne siden, under spørsmålene.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg ønsker å flytte levering av papiravisen i en periode. Hvor gjør jeg dette?

Du kan enkelt selv legge inn midlertidig adresseendring til en annen adresse i Norge fra Min side.

Når du omadresserer avisen til en annen adresse i Norge, vil det ikke påløpe ekstra kostnader.

Ferieflytting omadressering omaddressering omadressere flytte papiravisen i ferie ferie flytting

Fikk du svar på det du lurte på?

Koster det ekstra å flytte avisen til utlandet?

Ved omadressering av avisen til utlandet, vil det pga. frakt påløpe ekstra kostnader. Betaler du via AvtaleGiro vil kostnadene komme som tillegg på neste trekk. Har du en annen betalingsmåte vil kostnadene føre til at forhåndsbetalt periode blir forkortet. Ved omadressering til utlandet garanterer ikke Aftenposten for forsendelse av avisen, og du må selv dekke tapet av eventuell uteblitt avis. Du kan ikke selv omadressere avisen til utlandet fra Min side. Ta kontakt med vårt kundesenter på chat på denne siden eller på tlf 05040, så vil vi hjelpe deg. Les mer om Aftenposten i utlandet.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg ønsker å gi bort avisen til en jeg kjenner når jeg er på ferie. Hva gjør jeg?

Dette gjør du enkelt og raskt på Min side. Velg "flytte/stoppe midlertidig".

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor kan jeg avbestille papiravisen fast eller i en periode?

  • Min side kan du flytte/stoppe levering av papiravisen midlertidig.
  • Du kan endre fast til digitalt abonnement ved å kontakte kundesenteret på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å benytte kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget).
  • Du kan si opp ditt abonnement ved å kontakte kundesenteret på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040, eller ved å benytte kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget).


Fikk du svar på det du lurte på?

Kjøpe abonnement

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse pålogging innlogging tilgang

Fikk du svar på det du lurte på?

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Du kan dele abonnementet på Aftenposten med en annen i din husstand, i tillegg til deg selv. Da blir full tilgang til Aftenposten tilgjengelig både på PC, mobil og nettbrett. Delingen gjelder for alle abonnement unntatt for Basis. 

Logg inn på Min side og velg "Del ditt abonnement". Her oppgir du e-postadressen til den i husstanden du ønsker å dele digital tilgang med. Vedkommende får da en mail, og ved å følge instruksene i denne mailen opprettes det brukernavn og passord til Aftenposten.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg skal bestille abonnement på Aftenposten, men skal ikke betale fakturaen selv. Hva gjør jeg?

Da bestiller du abonnementet hos vårt kundesenter, og oppgir navn og adresse på fakturabetaler. Kontakt vårt kundesenter på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040. Vi hjelper deg gjerne.

Vi tilbyr også bedriftsabonnement. Les mer her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Har Aftenposten bedriftsabonnement?

Ja, Aftenposten leverer to ulike løsninger for bedrifter som ønsker tilgang til sine ansatte eller gjester.

Les mer her

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg gi bort Aftenposten i gave?

Ja, du kan gjerne gi bort abonnement på Aftenposten som gave.

Når du bestiller må du oppgi gavemottakers navn og adresse, samt ditt navn og adresse. Du vil motta faktura inntil Aftenposten får beskjed om at abonnementet sies opp, eventuelt at fakturabetaler endres, eller oppgi tydelig i bestillingsmailen når du ønsker at gaveabonnementet skal avsluttes.

Ring inn bestilling til vårt kundesenter på tlf. 05040, på "Chat med oss" på denne siden eller benytt kontaktskjemaet som du finner under spørsmålene på denne siden (når du er innlogget).

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg kjøpe abonnement og betale via papir-faktura?

Ja. Kontakt oss for bestilling på "Chat med oss" på denne siden eller ring oss på telefon 05040. Da får du faktura på papir tilsendt i posten.

Vi anbefaler at du oppretter Avtalegiro eller eFaktura etter at du har mottatt første faktura. Da slipper du fakturagebyr på kr 52,-.

Ved bestilling via våre kundesider på www.aftenposten.no betaler du med betalingskort.

Fikk du svar på det du lurte på?

Får jeg kvittering dersom jeg kjøper abonnement med betalingskort?

Ja, du finner kvittering på dine kjøp og eventuelle fornyelser inne på din SPID-profil, ved å velge "Betalingshistorikk".

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva får jeg tilgang til dersom jeg kjøper abonnement på Aftenposten via iTunes App Store?

Vi tilbyr abonnement på enkelte av våre produkter gjennom iTunes App Store. Når du kjøper abonnement gjennom iTunes, får du kun tilgang til det aktuelle produktet du har kjøpt tilgang til. Dersom du velger å kjøpe abonnement via iTunes, oppretter du et kundeforhold til iTunes, og ikke Aftenposten. Dette betyr at betaling og administrasjon av ditt abonnement skjer gjennom din iTunes konto. Vi har dermed heller ikke mulighet til å administrere ditt abonnement gjennom vårt kundesenter, og kan derfor ikke yte full kundeservice knyttet til ditt abonnement. Abonnement kjøpt via iTunes kan ikke deles med andre innen husstanden, men mindre alle bruker samme Apple ID. Vi anbefaler derfor at du i stedet kjøper abonnement på Aftenposten via vår kundeportal, slik at du får tilgang til alle våre digitale produkter, inkludert ubegrenset tilgang til aftenposten.no.

Fikk du svar på det du lurte på?

Når får jeg faktura fra Aftenposten?

Vi sender deg ny faktura ca. tre uker før abonnementet ditt skal fornyes.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan blir jeg abonnent?

Abonnement på Aftenposten kan bestilles her. Du kan også bestille ved å kontakte oss på "Chat med oss" på denne siden, på telefon 05040.

Interessert i bedriftsabonnement? Les mer og bestill her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor lang tid tar det fra jeg bestiller abonnement på Aftenposten til jeg mottar første avis?

Normalt vil det ta 2–3 virkedager. I forbindelse med høytider/ferier kan det på grunn av økt trafikk ta noe lengre tid.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan vet Aftenposten hvor mange artikler jeg har lest?

Når du bruker aftenposten.no lagres en datakapsel (cookie) i nettleseren din. Denne teller antall artikler du leser. Når du har lest 6 artikler innenfor en uke blir du bedt om å logge inn eller kjøpe et abonnement.

Fikk du svar på det du lurte på?

MAGASIN+

Hva er MAGASIN+?

MAGASIN+ er en app hvor du får 23 magasiner fra Aftenposten, Fri Flyt, Norsk Maritimt Forlag, Vagabond og Lyd&Bilde i ett digitalabonnement. Du betaler en månedlig sum (normalprisen er kr 99,- pr. måned). Abonnementet bestiller du på magasinpluss.no.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan får jeg MAGASIN+?

  1. Det første du må gjøre er å bestille et abonnement – det gjør du her: Bestillingsskjema MAGASIN+.
  2. Deretter laster du ned appen fra AppStore eller Google Play.
  3. Så logger du deg inn i appen med din SPiD-konto og kan lese så mye du vil!

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvilke magasiner ligger i appen?

MAGASIN+ inneholder ukeavisen Aftenposten Junior og magasinene Mat fra Norge, Aftenposten Innsikt, Aftenposten Historie, A-magasinet, Hyttemagasinet, Hytteguiden, Fri Flyt, Ute, Terrengsykkel, Landevei, Klatring, Playboard, Seilas, Seilmagasinet, Båtliv, Båtguiden, Vagabond, Lyd&Bilde, samt tidligere utgaver av magasinene Aftenposten K, Aftenposten Oppvekst, Bake og Mamma.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg lese magasinene når jeg er offline/ikke har tilgang på internett?

Ja, med MAGASIN+ kan du lese magasiner også når du ikke er koblet til internett eller bruker mobildata. De magasinene du har vært inne på, lastes ned til ditt nettbrett eller mobil. De nedlastede magasinene kan leses offline. Det vil si at du bør laste ned de magasinene du ønsker å lese på forhånd, når du er tilkoblet internett.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan søker jeg i appen?

For å søke deg frem i appen må du velge hvilket magasin du ønsker å søke i. Deretter finner du søkeikonet (forstørrelsesglasset oppe i høyre hjørne), trykker der og skriver inn søkeordet ditt. Appen finner raskt frem til alle artikler som inneholder ditt søkeord, og du får en fin oversikt over hvor du finner dem.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor ofte kommer det nyutgivelser i appen?

Hver uke lanserer vi to til tre nye magasinutgaver i MAGASIN+. I tillegg ligger alle tidligere utgaver av alle magasinene allerede tilgjengelig i appen!

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg prøvelese MAGASIN+ uten å kjøpe abonnement?

Ja, det kan du. Da laster du ned appen (det er gratis å laste den ned) her: MAGASIN+ i AppStore eller her: Google Play. Så åpner du appen, og går på fanen i menylinjen nederst som heter «Prøveles». Her kan du bla deg gjennom et nummer av alle titlene vi har samlet i MAGASIN+.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg har problemer med innloggingen, hva er feil?

  • Husk at du må bruke samme SPiD-konto til innlogging som du brukte for å opprette abonnementet på MAGASIN+.
  • Dersom du har vært logget inn før, må du logge ut. Dersom det fremdeles ikke går å logge inn med riktig SPiD-konto, kan det hjelpe å slette appen og laste den ned på nytt.
  • Hvis det fremdeles ikke går, sjekk at abonnementet ditt er aktivt på Min side. Dersom det ikke står listet opp under "Dine abonnement" her, ta kontakt med vårt kundesenter på Chat på denne siden, på telefon 05041 eller pr epost: magasin@aftenposten.no

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan sier jeg opp MAGASIN+?

Det gjør du enkelt på Min side ved å klikke på Avslutt-symbolet ved abonnementet "MAGASIN+" som er listet under "Dine abonnement".

oppsigelse hvordan si opp abonnementet slutte å abonnere avvikle stoppe abonnementet stopp av abonnement avslutte abonnementet

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan betaler jeg?

For å kjøpe abonnement på MAGASIN+ må du betale med bankkort via SPiD. Når du oppretter abonnementet, vil du bli belastet 1 krone fra din konto. Deretter vil det trekkes 99 kroner fra din konto så lenge abonnementet løper.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg dele abonnementet mitt?

MAGASIN+ er laget med tanke på at det er noe å lese for hele familien, og derfor er det lagt opp til at et abonnement skal kunne brukes på fire enheter (nettbrett/mobil). Bare husk at du må bruke samme SPID-konto / innloggingsinformasjon på alle fire enheter. Se punktet over.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva er SPiD?

MAGASIN+ bruker SPiD for enkel og sikker innlogging. SPiD er Schibsted Payment AS sin løsning for sikker innlogging og betaling på tvers av alle tjenester. SPiD tilbyr en enkel måte å logge inn på, og du kan logge inn med samme brukernavn og passord på FINN, VG og noen andre selskaper.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg bruke abonnementet mitt på flere enheter (nettbrett/mobiler)?

Ja, MAGASIN+ er lagt opp slik at du på et abonnement kan laste ned og bruke MAGASIN+ på fire ulike enheter (nettbrett/mobil). Bare husk at du må bruke samme SPiD-konto / innloggingsinformasjon på alle fire enhetene.

Fikk du svar på det du lurte på?

Tar MAGASIN+ opp mye av lagringsplassen på mitt nettbrett eller mobil?

Nei, i utgangspunktet tar ikke MAGASIN+ stor plass i det hele tatt. Men jo flere magasiner du laster ned og legger i «Mine magasiner»-fanen på undermenyen, jo mer lagringsplass opptar du. Derfor kan det være lurt å slette magasiner du har lest etter hvert. Dette gjør du på samme måte som du sletter apper: Du holder fingeren på magasinet du ønsker å slette til du får opp et kryss i venstre hjørne av magasinet. Trykk på krysset, og magasinet slettes fra appen (du kan selvfølgelig alltid laste det ned på nytt senere).

Fikk du svar på det du lurte på?

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på MAGASIN+?

Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Fikk du svar på det du lurte på?

Magasiner

Aftenposten Innsikt

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Innsikt?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten Innsikt har 11 utgivelser i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Innsikt i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Innsikt?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Kan jeg lese Aftenposten Innsikt digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned magasinutgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese magasinet uten nettilgang ved å hente det opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noe magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på Chat på denne siden, eller på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på Chat på denne siden, eller på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Innsikt. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på Chat på denne siden, eller på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på Chat på denne siden, eller på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Fikk du svar på det du lurte på?

Aftenposten Vitenskap

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Vitenskap? 
Aftenposten Vitenskap kommer ut 11 ganger i året. I 2016 vil det være 8 utgaver fra lansering 25. april.

Har jeg digital tilgang på Aftenposten Vitenskap i abonnementet mitt? 
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.) 

Kan jeg lese Aftenposten Vitenskap digitalt uten å være tilkoblet internett? 
I MAGASIN+ må du være koblet til internett eller mobildata for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Vitenskap?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg? 
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne. 

Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg? 
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne. 

Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Vitenskap. Hvordan går jeg frem? 

Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne. 

Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp? 
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Fikk du svar på det du lurte på?

Aftenposten Historie

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Historie?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten Historie kommer ut 11 ganger i året.

Har jeg digital tilgang på Aftenposten Historie i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)

Kan jeg lese Aftenposten Historie digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Historie?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Historie. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Fikk du svar på det du lurte på?

Mat fra Norge

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Mat fra Norge?
Mat fra Norge kommer ut 10 ganger i året, med 7 - 8 ukers mellomrom.
 
Har jeg digital tilgang på Mat fra Norge i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Mat fra Norge digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Mat fra Norge?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Mat fra Norge. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hyttemagasinet

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Hyttemagasinet?
Ca. en gang i måneden. Hyttemagasinet kommer ut 11 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Hyttemagasinet i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Hyttemagasinet digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Hyttemagasinet?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Hyttemagasinet. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Fikk du svar på det du lurte på?

Aftenposten Junior

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Junior?
Aftenposten Junior har utgivelse hver tirsdag og kommer ut 50 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Junior i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Aftenposten Junior digitalt uten å være tilkoblet Internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til Internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Junior?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Er det aldersgrense på å bestille Aftenposten Junior?
Ja, den som bestiller må være over 18 år. Abonnementet skal registreres på en voksen på leveringsadressen.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen aviser. Hva gjør jeg?
Abonnementet settes i gang fra første mulige utgivelse etter mottatt bestilling. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 utgaver. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Junior. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på chat på denne siden, på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.

Får jeg A-kortet og tilgang til Aftenpostens fordelsprogram som abonnent på Aftenposten Junior?
Ja! Ønsker du mer informasjon finner du det under kategorien A-kortet på denne siden.

Fikk du svar på det du lurte på?

Manglende/feil levering

Jeg er abonnent og har ikke fått papiravis. Hva gjør jeg?

Det må vi virkelig beklage hvis papiravisen ikke er levert til deg.

Vi ønsker at du går inn på Min side, "Problemer med leveringen", og registrerer problemet her. Du kan hente avisen hos Narvesen og samtidig få en kopp kaffi om du ønsker det. Du får tilsendt en kupong på sms som du viser hos Narvesen for å få gratis avis og kaffi. (Det må være en Narvesen-kiosk som selger Aftenposten).

Du kan også lese papiravisen som eAvis. eAvisen er en nøyaktig elektronisk kopi av papiravisen og inkludert i ditt abonnement. Du må være registrert bruker for å lese eavisen. Er du ikke registrert enda kan du gjøre det ved å klikke her.

Registreringen din om manglende papiravis videresendes til distributør av avisen.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kan jeg velge å få tilgang til eAvisen ved uteblitt levering av papiravisen?

Tilgang til alle Aftenpostens digitale produkter er allerede inkludert i ditt abonnement – inkludert eAvisen. Du har dermed allerede fri tilgang til dette produktet. Husk at du også kan få Aftenposten på Narvesen, sammen med en kopp kaffi. Du trenger bare en bekreftelse for å kunne hente avisen på Narvesen, og denne finner du på Min Side. Velg "Problemer med leveringen" her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor kan jeg klage på uteblitt levering av papiravisen?

Logg deg på Min side, og velg "problemer med leveringen".

Fikk du svar på det du lurte på?

Når skal Aftenposten normalt være levert hjem til meg?

Aftenposten har ulike leveringstider, avhengig av ukedag og hvor du bor. Her finner du en oversikt over forventede leveringstider: Leveringstider på Aftenposten

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor kan jeg finne informasjon om dagens levering av papiravisen?

Logg deg på Min side, og velg "Problemer med leveringen" her. Hvis det ikke står noe her, da er det ingen kjente problemer med leveringen i ditt område. Registrer problemet her om avisen ikke er levert til deg innen leveringsfristen idag.

Fikk du svar på det du lurte på?

Får jeg igjen penger når jeg har klaget på uteblitt levering av papiravisen?

Ja, hvis du velger å godskrives når du registrerer problemet med leveringen, da forlenger vi abonnementsperioden din med en dag. For abonnenter med AvtaleGiro, vil dette medføre fratrekk på neste faktura.

Husk at du også kan få Aftenposten på Narvesen, sammen med en kopp kaffi.

Fikk du svar på det du lurte på?

Min side og pålogging

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse pålogging innlogging tilgang

Fikk du svar på det du lurte på?

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Du kan dele abonnementet på Aftenposten med en annen i din husstand, i tillegg til deg selv. Da blir full tilgang til Aftenposten tilgjengelig både på PC, mobil og nettbrett. Delingen gjelder for alle abonnement unntatt for Basis. 

Logg inn på Min side og velg "Del ditt abonnement". Her oppgir du e-postadressen til den i husstanden du ønsker å dele digital tilgang med. Vedkommende får da en mail, og ved å følge instruksene i denne mailen opprettes det brukernavn og passord til Aftenposten.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva kan jeg gjøre på Min side?

Min side har du full oversikt over ditt abonnement hos Aftenposten, og du kan enkelt gjøre de vanligste endringene knyttet til abonnementet ditt selv:
  • Sjekke dagens levering dersom du opplever avvik
  • Melde fra om avvik i leveringen
  • Legge inn midlertidig omadressering eller stopp i avisleveringen
  • Melde flytting (fast adresseendring)
  • Endre brukernavn og passord
  • Endre kontaktinformasjon
  • Se dine fakturaer
  • Dele ditt digitale abonnement med en stk. person i din husstand
  • Kontakte kundeservice
I tillegg finner du ditt A-kort tilgjengelig på Min side, slik at du alltid har dette tilgjengelig når du trenger det for å benytte deg av dine abonnementsfordeler.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan får jeg tilgang til Min side?

For å få tilgang til Min side må du logge deg inn med ditt SPiD brukernavn og passord. Dersom du ikke har en SPiD konto, oppretter du det enkelt ved å velge «Ny bruker» i innloggingsvinduet.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor finner jeg Min side?

Min side finner du her. Ellers finner du også Min side i høyre toppmeny på aftenposten.no, eller i toppmenyen på vår kundeportal.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg er innlogget, men får likevel ikke tilgang. Hva skjer?

Er du logget inn med riktig brukernavn? Har du flere brukernavn, kan det være at du er innlogget med et som ikke er koblet til abonnementet ditt.

Hvis du er logget inn med riktig brukernavn og likevel ikke får tilgang, kan årsaken være at vi ikke klarer å knytte brukernavnet ditt mot abonnementet ditt. Klikk her for å knytte brukernavnet ditt til abonnementet.

Ta kontakt med kundesenteret på "Chat med oss" på denne siden eller via kontaktskjema hvis du ikke får tilgang.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg har byttet e-postadresse, hva gjør jeg?

Logg deg på Min Side med ditt brukernavn (e-post) og passord, og gjør endringene der. forandre epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse

Fikk du svar på det du lurte på?

En familiebruker har byttet e-postadresse, hva gjør vi?

Alle brukerne har en egen SPiD-profil og må selv endre e-postadresse på sin konto som han/hun registrerte når du la han/hun til som ekstra bruker.

Er du familiebruker går du inn på Min side og velger "Endre brukernavn/passord".

Er du hovedbruker kan du endre familieabonnent ved å gå inn på Min side og velge "Del ditt abonnement".

forandre epostadresse e-postadresse e-post-adresse emailadresse e-mailadresse e-mail-adresse mailadresse mail-adresse

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan endrer jeg passordet mitt?

Min Side kan du endre passord. Du finner Min side i menyen oppe i høyre hjørne. Her velger du "Endre brukernavn/passord".

Husk! Når du endrer passord, må du også logge deg inn på nytt med ditt nye passord i alle appene, og i alle nettlesere du bruker for å få ubegrenset tilgang til aftenposten.no.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du klikke Glemt Passord i innloggingsvinduet: spid_logg_inn

I bildet du kommer til, skriver du inn din e-postadresse, og klikker Send: spid_glemt_passord

Du vil nå motta en e-post fra SPiD. Klikk på lenken i denne. I vinduet du kommer til velger du et nytt passord, og klikker Sett passord: spid_nytt_passord

Ditt nye passord er nå lagret. Du vil bli bedt om å logge inn på nytt med ditt nye passord. Husk! Når du endrer passord, må du logge inn med ditt nye passord i alle produktene du bruker. Dette trenger du heldigvis bare å gjøre første gang du bruker produktet etter at du har endret passordet ditt.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva er SPiD?

- SPID står for Schibsted Payment Identification. Det er en digital påloggings- og betalingsløsning
- Betaling skjer via PayEx og er trygt og sikkert
- SPID er en felles påloggings- og betalingsløsning for Schibsted-selskaper. Du bruker samme brukernavn og passord på Aftenposten, VG, finn.no og noen andre selskaper
- Abonnenter må opprette en SPID-profil for å få registrert seg og få tilgang til digitale tjenester og innhold

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvordan vet Aftenposten hvor mange artikler jeg har lest?

Når du bruker aftenposten.no lagres en datakapsel (cookie) i nettleseren din. Denne teller antall artikler du leser. Når du har lest 6 artikler innenfor en uke blir du bedt om å logge inn eller kjøpe et abonnement.

Fikk du svar på det du lurte på?

Hvor finner jeg min SPiD-profil/SPiD-konto?

Du finner din SPiD-profil/SPiD-konto under brukermenyen øverst til høyre på www.aftenposten.no. Du finner den også på Min side ved å velge Endre brukernavn/passord.

Din SPiD-profil gir deg oversikt over alle abonnement, produkttilganger og betalinger via SPiD, i tillegg til at du kan endre betalingskort, epostadresse, brukernavn og passord her.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg har allerede en SPID-konto. Hvordan kobler jeg denne til mitt abonnement i Aftenposten?

Når du logger deg inn, sjekker vi mot kundebasen vår om du har et aktivt abonnement. For at vi skal finne deg, er det viktig at du legger inn riktig navn og fødselsdato i SPID-kontoen din. 

Får du likevel ikke tilgang etter å ha logget inn, ta kontakt med oss via "Chat med oss" her på denne siden eller på telefon 05040, så hjelper vi deg.

Fikk du svar på det du lurte på?

Må jeg logge meg på hver gang?

Nei, du registrerer deg som bruker én gang. Deretter blir du gjenkjent når du neste gang oppsøker oss. Oppsøker du nettsiden/e-Avisen senere fra en annen enhet må logge deg inn med brukernavn og passord på denne enheten første gang du benytter den. Nesten gang skal du ikke behøve å logge inn, men skal logges inn automatisk.

Om du bruker iPad eller iPhone og nettleseren Safari og må logge på hver gang, da bruker du mest sannsynlig "Privat" modus. Klikk på symbolet med 2 firkanter oppå hverandre som du finner nede til venstre. Klikk på "Privat" for å slå av "Privat" modus (hvis den var på). Rammen i Safari er sort når man bruker "Privat" modus, og den er hvit nå "Privat" modus er avslått. Hvis "Privat" modus er påslått, da er huskefunksjonen i Safari som skal huske ditt brukernavn og passord slått av. Da må du logge inn hver gang. Men hvis "Privat" modus er avslått, da husker Safari ditt brukernavn og passord, og du logges inn automatisk.

Fikk du svar på det du lurte på?

Jeg får feilmelding ved pålogging. Hva er galt?

Feilen kan skyldes en sikkerhetsinnstilling på din PC (brannmur). Senk sikkerhetsnivået i innstillingene på maskinen/device og forsøk igjen.

Hvis du ikke er kommet ordentlig igang med å lese Aftenposten digitalt, så klikk her for å komme igang.

Hvis feilmeldingen gjelder at passordet er feil må du klikke på "Glemt passord" i "Logg inn"-bildet. Da får du tilsendt en mail. Åpne mailen, og følg instruksene, så lager du nytt passord.

Ta kontakt med oss på "Chat med oss" på denne siden eller på telefon 05040 hvis problemet vedvarer.

Fikk du svar på det du lurte på?

Kontaktinformasjon

Adresser

Besøksadresse: Akersgata 55, 0180 Oslo Postadresse: Postboks 1 Sentrum, 0051 Oslo Fakturaadresse: Postboks 1502, 7435 Trondheim Organisasjonsnummer: NO 890 412 882 MVA

Kundesenter

Kundeservice Aftenposten:05 040
Kundeservice Magasin: 05 041
Automatisk servicetelefon ved forsinket avis: 22 86 44 80
Abonnement: abonnement@aftenposten.no 
Kundeservice fra utlandet: +47 24 14 65 14

Åpningstider kundesenter
Mandag - fredag: 08:00-14:00
Lørdag: 08:00-11:00
Søndag: STENGT. 

Har du sett i våre Spørsmål og svar?

Redaksjon

Sentralbord: 22 86 30 00
Tipstelefonen: 02 286
Nyhetstips: 2286@aftenposten.no
Debattinnlegg til avisen: debatt@aftenposten.no

Diverse

Bruker du vårt kontaktskjema kan vi behandle din henvendelse raskere. Det finner du ved å logge inn og så gå tilbake til denne siden.

Annonser: 815 00 015
Abonnement:
abonnement@aftenposten.no
Dugnadsavd/Russesalget: 975 70 603
kjetil.mikkelborg.hagen@aftenposten.no