Junior_bannere_980x300_minside_DEL2

Fordeler

akort
Alle Aftenpostens abonnenter har inkludert A-kortet, som gir deg fordeler på en rekke produkter og tjenester hele året. Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi våre abonnenter opplevelser og aktiviteter til meget fordelaktige priser. Du kan finne ditt A-kort her.

Spørsmål og svar

A-kortet

Hvordan bestiller jeg billetter med A-kortet?

Hos noen av våre leverandører kjøper du billetter direkte gjennom deres billettsystemer. I presentasjonen av A-korttilbudene kan du lese hvordan du bruker hvert enkelt tilbud, og hvordan du kjøper billetter. På enkelte arrangementer kan du selv bestille, betale og skrive ut billettene direkte.

Hva slags tilbud får jeg med A-kortet?

Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi rabatter og fordeler på en rekke tilbud. Dersom du benytter flere av tilbudene gjennom året, kan du faktisk spare inn mer enn hva det koster å være abonnent på Aftenposten! Oversikt over aktuelle tilbud finner du her.

Kan alle i husstanden benytte A-korttilbudene?

Ja, alle i husstanden kan benytte seg av A-korttilbudene.

Hvor finner jeg mitt A-kort?

Du finner ditt digitale A-kort ved å logge inn på Min side. Dersom du har en smarttelefon, kan du bokmerke A-kortet ditt eller legge det til på hjem-skjermen din, slik at du alltid har det tilgjengelig når du skal vise det for å få A-kort pris på billetter eller arrangementer.

Hvem får A-kortet?

Abonnenter med gyldig abonnement på Aftenposten har tilgang til A-kortet, og kan benytte seg av tilbudene. Du finner ditt digitale A-kort når du logger inn på Min side. Følgende abonnement kvalifiserer til A-kortet:
  • Aftenposten Komplett
  • Aftenposten Helg+Digital
  • Aftenposten Digital
  • Aftenposten Basis

Hva er A-kortet?

A-kortet er Aftenpostens fordelsprogram for abonnenter. Sammen med de beste aktørene innen kultur, reise, sport og fritid tilbyr vi våre lesere opplevelser og aktiviteter til meget fordelaktige priser. Se tilbud fra A-kortet

Abonnement

Hvordan deler jeg et familieabonnement?

Logg inn på Min side og velg Familieabonnement nederst på siden for å dele abonnementet med inntil 4 andre i husstanden.

Aftenposten Junior

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Junior?
Aftenposten Junior har utgivelse hver tirsdag og kommer ut 52 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Junior i abonnementet mitt?
Nei, dessverre har du ikke det. Aftenposten Junior tilbys ikke som rent digitalt abonnement, men du kan kjøpe tilgang via MAGASIN+.
 
Kan jeg lese Aftenposten Junior digitalt uten å være tilkoblet Internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til Internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Er det aldersgrense på å bestille Aftenposten Junior?
Ja, den som bestiller må være over 18 år. Abonnementet skal registreres på en voksen på leveringsadressen.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen aviser. Hva gjør jeg?
Abonnementet settes i gang fra første mulige utgivelse, og så snart bestillingen . Noen ganger kan dette ta 2 – 3 utgaver. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Junior. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.

Jeg husker ikke abonnementsnummeret mitt, hvor kan jeg finne det?

Det står på fakturaene du mottar, på A-kortet ditt eller på nyhetsbrevene du mottar fra oss. Du kan også finne det under Personlige Innstillinger på Min Side.

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

Du kan si opp ditt abonnement ved å benytte kontaktskjemaet på denne siden (må være logget inn), eller ringe oss på telefon 05040.

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement

Hva får jeg tilgang til dersom jeg kjøper abonnement på Aftenposten via iTunes App Store?

Vi tilbyr abonnement på enkelte av våre produkter gjennom iTunes App Store. Når du kjøper abonnement gjennom iTunes, får du kun tilgang til det aktuelle produktet du har kjøpt tilgang til. Dersom du velger å kjøpe abonnement via iTunes, oppretter du et kundeforhold til iTunes, og ikke Aftenposten. Dette betyr at betaling og administrasjon av ditt abonnement skjer gjennom din iTunes konto. Vi har dermed heller ikke mulighet til å administrere ditt abonnement gjennom vårt kundesenter, og kan derfor ikke yte full kundeservice knyttet til ditt abonnement. Abonnement kjøpt via iTunes kan ikke deles med andre innen husstanden, men mindre alle bruker samme Apple ID. Vi anbefaler derfor at du i stedet kjøper abonnement på Aftenposten via vår kundeportal, slik at du får tilgang til alle våre digitale produkter, inkludert ubegrenset tilgang til aftenposten.no.

Hvilke digitale produkter har jeg tilgang til når jeg abonnerer på Aftenposten?

Se vår oversikt over abonnement og produkter HER:

Hvordan vet Aftenposten hvor mange artikler jeg har lest?

Når du bruker aftenposten.no lagres en datakapsel (cookie) i nettleseren din. Denne teller antall artikler du leser. Når du har lest 8 artikler innenfor en uke blir du bedt om å logge inn eller kjøpe et abonnement.

Kan jeg gi bort Aftenposten i gave?

Ja, du kan gjerne gi bort abonnement på Aftenposten som gave. Når du bestiller må du registrere gavemottakers navn og adresse, samt ditt navn og adresse. Du vil motta faktura inntil Aftenposten får beskjed om at abonnementet sies opp, eventuelt at fakturabetaler endres.

Jeg skal bestille abonnement på Aftenposten, men skal ikke betale fakturaen selv. Hva gjør jeg?

Du bestiller abonnement på vanlig måte, men oppgir navn og adresse på fakturabetaler.

Trenger dere dokumentasjon ved bestilling av studentabonnement?

Ja, vi trenger kopi av studentbevis og betalt semesteravgift. Dette kan du sende som vedlegg til abonnement@aftenposten.no eller fakse til 22 86 40 39.

Jeg er student. Får jeg studentrabatt på Aftenposten?

Ja, som student får du 50 % studentrabatt på Aftenposten – både på abonnement som inkluderer levering av papiravisen, og på digitalt abonnement. For å kunne bestille studentabonnement, må du kunne fremvise studentbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Her bestiller du studentabonnement

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Ja. Flere i familien skal selvfølgelig kunne bruke Aftenposten både på pc, mobil og nettbrett. Logg inn på Min side og velg Familieabonnement nederst på siden for å dele abonnementet med inntil 4 andre i husstanden.

Aftenposten Premium

Hva inngår i mitt Premium abonnement?


Som Aftenposten Premiumabonnent får du:

  • Magasiner: Abonnement på 2 av våre magasiner – digitalt. Her ser du alle du kan velge mellom. (ap.no/premium/magasin)
  • Eksklusive Aftenposten-arrangement: Billetter til to arrangementer for deg og en venn i løpet av en 12 måneders periode
  • Anbefalte bøker - Aftenpostens kulturredaksjon anbefaler, tre aktuelle ebøker inkludert.
  • NewYorkTimes - 6 mnd. digitalabonnement på New York Times’ Smartphone App og nytimes.com*
  • VIP på Aftenpostens faste arrangement som Nyttårskonsert og Utenrikskonferanse
  • Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her


Hvilke vilkår gjelder for New York Times tilbudet?

For å kunne benytte seg av lanseringstilbudet fra New York Times* gjelder følgende

·       Du kan ikke allerede være en kunde av New York Times og koden er kun gyldig én gang for én person.

·       Du vil få tilsendt en unik kampanjekode som gir 26 ukers gratis tilgang til New York Times Smartphone App og NYtimes.com, andre digitale produkter inngår ikke i tilbudet.

·       Koden må benyttes innen 31. desember 2015.

·       Det spesifiseres at følgende produkter ikke inngår som en del av tilbudet «e-reader editions», Times Premier innhold og digitalversjoner av The New York Times sine kryssord.

·       Dette er et engangstilbud, mistet kode vil ikke erstattes.

·       Ved å benytte tilbudet blir du kunde av New York Times. Du vil ikke forplikte deg til ytterligere kjøp, men New York Times vil kunne kontakte deg med tilbud.

·       Smartphone Appen vil ikke fungere på alle mobiltelefoner.

*Full vilkårstekst for New York Times-tilbudet: The redemption of this code entitles any one person, not a current NYT digital or home delivery subscriber, to 26 weeks of digital access to NYT in accordance with the terms and conditions on NYTimes.com. This code has no cash or other redemption value. Lost codes cannot be replaced. Offer expires on December 31, 2015. Smartphone apps are not supported on all devices. Subscription does not include e-reader editions, Times Premier content and digital versions of The New York Times Crossword. Other restrictions apply.

Forplikter jeg meg til noe om jeg benytter meg av tilbudet?

Om du velger å benytte deg av dette tilbudet vil du selv opprette en brukerkonto hos New York Times. Abonnementet stoppes automatisk etter seks måneder og New York Times vil deretter kontakte deg for å høre om du ønsker å betale for videre tilgang. Du forplikter deg ikke til noe overfor New York Times ved å benytte deg av dette tilbudet.

Hvordan tar jeg i bruk New York Times tilbudet?

Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her.

Hvem kan benytte seg av tilbudet fra New York Times?

Du som kjøpte Premium abonnement før 1. september 2015 har seks måneders tilgang til New York Times på web og smartpone inkludert i abonnementet. Egne vilkår gjelder for dette tilbudet. Dette er kun gyldig dersom du ikke allerede er abonnent på New York Times og du må aktivere abonnementet ila. 2015.

Hva gjør jeg hvis jeg allerede har gått på to arrangementer i år men ønsker å gå på flere?

For resten av 2015 kan du bli med på så mange Premium arrangementer du ønsker, og husk at du alltid kan ta med deg en venn.

Er jeg garantert plass på arrangement?

Det er et begrenset antall plasser til hvert arrangement. Det er førstemann til mølla som gjelder. Vi setter fortløpende opp nye arrangementer, så det kommer flere mulighet.

Hvilke arrangementer er inkludert i abonnementet?

Du har inkludert inngang til to til Aftenposten Premium arrangementer i løpet av en 12 måneders periode. Du kan ta med en venn til dette arrangementet.  De arrangementene som du kan gå to ganger gratis er merket med «inkludert». Andre arrangementer vil man kunne kjøpe billett til. For eksempel vil Stanghellesamtalen og Frokostseminar være gratis for deg som Premiumabonnent å delta på inntil to ganger med en venn, mens eksterne arrangement som teaterforestillinger, utstillinger og større konferanser vil ha en gunstig billettpris.

Hvordan deltar jeg på arrangementene som inngår?

Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her.

Jeg finner ikke koden for å laste ned eboken min

Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her.

Hvordan får jeg lastet ned min ebok?

Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her.

Når kommer neste ebok?

Neste bok kommer i september, deretter hver fjerde måned.

Jeg har valgt feil magasin – hvordan bytter jeg?

Valg av magasiner gjorde du ved bestilling av abonnementet. Ønsker du å bytte magasiner kan du gjøre det på Min side under abonnementsendringer.

Hvordan får jeg lest magasinene i mitt abonnement?

Les mer om hvordan du tar alt innholdet i Aftenposten Premium i bruk her

Digitale produkter og apper

Hvordan bruker jeg Eavisen og arkivet?

Magasin+

Hva er MAGASIN+?

MAGASIN+ er en app hvor du får alle Aftenpostens magasiner i et digitalabonnement. Du betaler en månedlig sum (1 krone første måned, deretter 99 kroner pr. måned). Abonnementet bestiller du på magasinpluss.no.

Hva er SPiD?

MAGASIN+ bruker SPiD for enkel og sikker innlogging. SPiD er Schibsted Payment AS sin løsning for sikker innlogging og betaling på tvers av alle tjenester. SPiD tilbyr en enkel måte å logge inn på, og du kan logge inn med samme brukernavn og passord på FINN, VG og noen andre selskaper.

Hvordan får jeg MAGASIN+?

  1. Det første du må gjøre er å bestille et abonnement – det gjør du her: Bestillingsskjema MAGASIN+.
  2. Deretter laster du ned appen fra AppStore eller Google Play.
  3. Så logger du deg inn i appen med din SPiD-konto og kan lese så mye du vil!

Hvordan betaler jeg?

For å kjøpe abonnement på MAGASIN+ må du betale med bankkort via SPiD. Når du oppretter abonnementet, vil du bli belastet 1 krone fra din konto. Deretter vil det trekkes 99 kroner fra din konto så lenge abonnementet løper.

Hvordan sier jeg opp MAGASIN+?

Det gjør du enkelt på Min side.

Jeg har problemer med innloggingen, hva er feil?

  • Husk at du må bruke samme SPiD-konto til innlogging som du brukte for å opprette abonnementet på MAGASIN+.
  • Dersom du har vært logget inn før, må du logge ut. Dersom det fremdeles ikke går å logge inn med riktig SPiD-konto, kan det hjelpe å slette appen og laste den ned på nytt.
  • Hvis det fremdeles ikke går, sjekk at abonnementet ditt er aktivt på Min side. Dersom det ikke står her at abonnementet er aktivt, ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 05041 eller epost magasin@aftenposten.no.

Kan jeg prøvelese MAGASIN+ uten å kjøpe abonnement?

Ja, det kan du. Da laster du ned appen (det er gratis å laste den ned) her: MAGASIN+ i AppStore. Så åpner du appen, og går på fanen i menylinjen nederst som heter «Prøveles». Her kan du ble deg gjennom et nummer av alle titlene vi har samlet i Magasin+.

Hvilke magasiner ligger i appen?

MAGASIN+ inneholder ukeavisen Aftenposten Junior og magasinene Mat fra Norge, Aftenposten Innsikt, Bake, Aftenposten Historie, Mamma, Hyttemagasinet, og kulturmagasinet Aftenposten K. I februar 2015 kommer også Aftenposten Oppvekst og A-magasinet.

Hvor ofte kommer det nyutgivelser i appen?

Hver uke lanserer vi to til tre nye magasinutgaver i MAGASIN+. I tillegg ligger alle tidligere utgaver av alle magasinene allerede tilgjengelig i appen!

Hvordan søker jeg i appen?

For å søke deg frem i appen må du velge hvilket magasin du ønsker å søke i. Deretter finner du søkeikonet (forstørrelsesglasset oppe i høyre hjørne), trykker der og skriver inn søkeordet ditt. Appen finner raskt frem til alle artikler som inneholder ditt søkeord, og du får en fin oversikt over hvor du finner dem.

Kan jeg lese magasinene når jeg er offline/ikke har tilgang på internett?

Ja, med MAGASIN+ kan du lese magasiner også når du ikke er koblet til internett eller bruker mobildata. De magasinene du har vært inne på, lastes ned til ditt nettbrett eller mobil. De nedlastede magasinene kan leses offline. Det vil si at du bør laste ned de magasinene du ønsker å lese på forhånd, når du er tilkoblet internett.

Tar MAGASIN+ opp mye av lagringsplassen på mitt nettbrett eller mobil?

Nei, i utgangspunktet tar ikke MAGASIN+ stor plass i det hele tatt. Men jo flere magasiner du laster ned og legger i «Mine magasiner»-fanen på undermenyen, jo mer lagringsplass opptar du. Derfor kan det være lurt å slette magasiner du allerede har lest etter hvert. Dette gjør du på samme måte som du sletter apper: Du holder fingeren på magasinet du ønsker å slette til du får opp et kryss i venstre hjørne av magasinet. Trykk på krysset, og magasinet slettes fra appen (du kan selvfølgelig alltid laste det ned på nytt senere).

Kan jeg bruke abonnementet mitt på flere enheter (nettbrett/mobiler)?

Ja, MAGASIN+ er lagt opp slik at du på et abonnement kan laste ned og bruke MAGASIN+ på fire ulike enheter (nettbrett/mobil). Bare husk at du må bruke samme SPiD-konto / innloggingsinformasjon på alle fire enhetene.

Kan jeg dele abonnementet mitt?

MAGASIN+ er laget med tanke på at det er noe å lese for hele familien, og derfor er det lagt opp til at et abonnement skal kunne brukes på fire enheter (nettbrett/mobil). Se punktet over.

Aftenposten +

Hva er Aftenposten +?
Aftenposten+ er en spesialtilpasset applikasjon for iPad, iPhone og Android. Her får du alt innhold fra Aftenposten, presentert i et lekkert format som gir deg en eksklusiv og god leseopplevelse. Mer om Aftenposten +

Hvordan laster jeg ned Aftenposten+?
Last ned her:
Download_on_the_App_Store_Badge_NO_135x40_0824 Google-Play-40

Jeg abonnerer allerede på Aftenposten - Hvordan får jeg tilgang til Aftenposten+?
Som Aftenposten-abonnent har du allerede tilgang til alle Aftenpostens digitale produkter – inkludert Aftenposten+. Dette gjelder alle abonnement untattt Basis. Det eneste du trenger å gjøre, er å logge deg inn i appen med ditt SPiD-brukernavn og passord. For å logge inn i appen, åpner du rett og slett en artikkel, og når du begynner å lese vil du få en logg-inn-plakat. Dersom du ikke har en SPiD-bruker, kan du enkelt opprette dette her.

Jeg abonnerer ikke på Aftenposten - Hvordan får jeg tilgang til Aftenposten+?
For å få tilgang til Aftenposten+ må du ha et aktivt abonnement hos Aftenposten. Når du klikker deg inn på en artikkel i appen, og ikke er logget inn, får du opp en side hvor du kan logge inn, eller velge å bli abonnent. 

Hvor finner jeg Amagasinet i Aftenposten+?

Amagasinet ligger ved som seksjon i «Dagens avis» på fredager. Du kan enten bla deg gjennom «Dagens avis» til du kommer til Amagasinet, eller du kan gå inn via snarveimenyen i toppen på forsiden av «Dagens avis». Hvis du ser etter amagasinet andre dager enn fredager, må du gå inn via utgavearkivet som du kan navigere til via venstremenyen.



Faktura og betaling

Kan jeg velge å få tilgang til eAvisen ved uteblitt levering av papiravisen?

Tilgang til alle Aftenpostens digitale produkter er allerede inkludert i ditt abonnement – inkludert eAvisen. Du har dermed allerede fri tilgang til dette produktet.

Får jeg igjen penger når jeg har klaget på uteblitt levering av papiravisen?

Nei. Vi forlenger abonnementsperioden din når du melder om manglende levering av papiravisen. For abonnenter med AvtaleGiro, vil dette medføre fratrekk på neste faktura.

Hva gjør jeg om jeg får faktura i en periode hvor jeg midlertidig har stoppet levering av papiravisen?

Du må betale fakturaen selv om levering av papiravisen er stoppet for en midlertidig periode. Eventuell kreditering som følge av midlertidig opphold i leveringen som ikke er registrert, vil bli avregnet ved neste fakturering.

Hva er reglene for fratrekk/kreditering i forbindelse med opphold i levering av papiravisen?

Ved midlertidig opphold i avisleveringen gis det normalt ikke forlengelse av abonnementet. Abonnement på digitale tjenester kan ikke stoppes midlertidig.  

Hvordan kan jeg få kopi av en allerede mottatt faktura?

Du kan dessverre foreløpig ikke bestille dette via Min side, men ta kontakt vårt kundesenter på tlf. 05040, så hjelper vi deg gjerne med dette.

Kan jeg få tilsendt faktura på e-post?

Ja, dersom du har en gyldig e-postadresse kan du få tilsendt faktura som PDF. Ta kontakt vårt kundesenter på tlf. 05040 for å bestille dette. NB! Merk at bestilling av faktura på e-post medfører at alle kommende fakturaer vil bli sendt til din e-postadresse. Det er derfor viktig at du husker å gi oss beskjed dersom du senere endrer din e-postadresse. Du kan melde deg av tjenesten når du selv ønsker det.

Hvordan endrer jeg fakturabetaler, fakturaadresse eller betalingstermin?

Det er dessverre ikke mulig å endre dette selv på Min side. Ta kontakt vårt kundesenter på tlf. 05040, så hjelper vi deg gjerne med dette.

Jeg har betalt fakturaen, men har likevel mottatt betalingspåminnelse. Hva gjør jeg?

Din innbetaling og vår betalingspåminnelse har sannsynligvis krysset hverandre. Ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 05040.

Hvorfor er ikke beløpet på fakturaen det samme hver gang?

Når det har skjedd endringer i abonnementet ditt i forrige faktureringsperiode, vil dette kunne påvirke fakturaen. Dersom du midlertidig har stoppet levering av papiravisen i en periode, kan det være at du har blitt kreditert for dette i perioden, og dermed får en faktura med et lavere beløp enn normalt. Tilsvarende vil du kunne oppleve å få et høyere beløp på fakturaen dersom du for eksempel har midlertidig omadressert avisen til et område hvor det koster mer å få levert papiravisen.

Når får jeg faktura fra Aftenposten?

Vi sender deg ny faktura ca tre uker før abonnementet ditt skal fornyes.

Hva skjer med min eFaktura-avtale dersom jeg bytter bank?

Dersom du bytter du bank vil du fortsatt ha samme avtale og trenger ikke tegne ny. Bruker du flere nettbanker vil eFakturaen være tilgjengelige i alle nettbankene og du velger selv hvilken nettbank du betaler regningen i. Les mer om eFaktura

Hvordan blir jeg varslet om nye regninger når jeg har eFaktura?

Du vil få beskjed på e-post hver gang det kommer en ny regning i nettbanken. Les mer om eFaktura

Hvordan oppretter jeg avtale om eFaktura?

Når du betaler en regning fra Aftenposten, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen, og neste regning vil sendes elektronisk rett i din nettbank. Du kan også selv registrere en eFaktura-avtale i nettbanken uten å betale en regning. Finn frem en tidligere tilsendt regning fra Aftenposten og din eFaktura-referanse som du finner på fakturaen. Logg deg inn i nettbanken, velg eFaktura, og bruk referansen til å opprette avtalen. Les mer om eFaktura

Hva er eFaktura?

eFaktura er en betalingsform hvor du får regningene ferdig utfylt rett i nettbanken i stedet for i posten. Du slipper å fylle ut KID og kontonummer, men du må selv huske å godkjenne regningene dine i nettbanken. Du kan velge hvilken konto som skal belastes hver gang du mottar en ny eFaktura, og du kan til enhver tid gå inn i nettbanken og se både betalte og ubetalte regninger. Som med AvtaleGiro, slipper du fakturagebyr på kr 25,- pr faktura dersom du benytter eFaktura. Les mer om eFaktura

Hva er AvtaleGiro?

AvtaleGiro er en betalingsform hvor banken din sørger for at regningene betales automatisk på forfallsdato. I stedet for å motta papirfaktura, vil du se trekket inne i nettbanken din og på den månedlige kontoutskriften du får fra banken. I tillegg til at du slipper å tenke på regningene dine, slipper du fakturagebyr på kr 25,- pr faktura dersom du oppretter AvtaleGiro. Les mer om AvtaleGiro

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?

Det er enkelt å opprette AvtaleGiro mot Aftenposten. Når du betaler en vanlig faktura fra Aftenposten i nettbanken din, får du spørsmål om du vil betale dine regninger til Aftenposten via AvtaleGiro. De fleste nettbanker tilbyr også oversikt over hvilke mottakere som tilbyr AvtaleGiro, basert på tidligere betalinger. Les mer om AvtaleGiro

Koster det noe å benytte AvtaleGiro?

Prisen for bruk av AvtaleGiro kan variere fra bank til bank, men er generelt en av de rimeligste måtene å betale regninger på. Ta kontakt med din bank for eksakt pris.

Hvilken beløpsgrense bør jeg sette når jeg oppretter AvtaleGiro?

Beløpsgrensen er maksimumsbeløpet du tillater trukket fra din konto med AvtaleGiro. Du blir uansett aldri trukket mer enn fakturabeløpet, men fakturabeløpet kan endre seg som følge av endringer på abonnementet ditt. Derfor anbefaler vi at du setter beløpsgrensen minimum 500,- høyere enn terminbeløpet, slik at du ikke risikerer at betalingen stoppes utilsiktet.

Får jeg varsel om betalinger når jeg har AvtaleGiro?

Du kan selv velge om du vil motta varslinger om AvtaleGiro-trekk før disse forfaller til betaling. Dette gjør du i nettbanken din, eller ved å kontakte banken direkte. Les mer om AvtaleGiro.

Kan jeg stoppe enkeltbetalinger når jeg har AvtaleGiro?

Dersom du ønsker å stoppe enkeltbetalinger eller avslutte avtalen gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

Hvordan sier jeg opp avtalen om AvtaleGiro?

Dersom du ønsker å avslutte avtalen gjør du dette i nettbanken din eller ved å kontakte din bankforbindelse.

Hva skjer med AvtaleGiro avtalen om jeg bytter bank?

Opprett AvtaleGiro på nytt i din nye bank. Når ny avtale opprettes vil den gamle avtalen automatisk avsluttes.

Får jeg kvittering dersom jeg kjøper abonnement via kredittkort?

Ja, umiddelbart etter at du har kjøpt abonnement får du en kvittering på e-post. Vi har foreløpig ingen teknisk løsning for å sende kvittering for fornyelser på ditt abonnement, men jobber for å kunne tilby muligheten for å hente ut dette når du er logget inn på Min side.

Kan jeg kjøpe abonnement og betale via faktura?

Ja, når du kjøper abonnement via våre kundesider kan du normalt velge mellom kredittkort eller faktura. Om du velger faktura, anbefaler vi at du oppretter Avtalegiro - da slipper du fakturagebyr på kr 50,-.

Jeg skal bestille abonnement på Aftenposten, men skal ikke betale fakturaen selv. Hva gjør jeg?

Du bestiller abonnement på vanlig måte, men oppgir navn og adresse på fakturabetaler.

Flytte/omadressere avisen

Kan jeg selv flytte avisen til en adresse i utlandet?

Nei, dessverre. Skal du omadressere til utlandet, må du være vennlig å ringe vårt kundesenter på tlf 05040, så vil vi hjelpe deg med det.

Kan jeg slette en midlertidig omadressering eller opphold i leveringen som jeg allerede har registrert?

Ja, det kan du. Logg deg inn på Min side. I din abonnementsoversikt finner du dine aktive endringer knyttet til dine respektive abonnement. Klikk «Endre» på den aktuelle aktive endringen, og velg deretter «Slett». Registreringen vil nå bli slettet, og fjernes fra oversikten.

Kan jeg endre en allerede påbegynt midlertidig omadressering eller opphold i leveringen av papiravisen?

Ja, det kan du. Logg deg inn på Min side. I din abonnementsoversikt finner du dine aktive endringer knyttet til dine respektive abonnement. Klikk «Endre» på den aktuelle aktive endringen, og legg inn ønsket dato. Du kan kun endre datoer som ikke er passert.

Hva skal jeg gjøre når jeg ikke finner adressen jeg ønsker å endre til på Min side?

Aftenposten benytter adressevalidering i skjemaene, for å sikre høyest mulig leveringskvalitet. Adressevalidering er en automatisk validering mot registrerte adresser i Norge. Dersom du ikke finner adressen din blant valgene på Min side, kan du fylle ut korrekt adresse ved å klikke på lenken «Finner du ikke din adresse». Da overstyrer du valideringen, og kan legge inn den adressen du mener er riktig.

Jeg ønsker opphold i levering av papiravisen i en periode. Hvor gjør jeg dette?

Du kan enkelt selv legge inn midlertidig opphold i levering av papiravisen fra Min side. Ved midlertidig opphold i avisleveringen krediteres ikke oppholdet, men du vil ha tilgang til ditt digitalabonnement i perioden som du har lagt inn midlertidig opphold i levering av papiravisen. Det er ikke mulig å legge inn midlertidig opphold i digitalabonnementet. Husk at du alltid kan glede andre med papiravisen i stedet for å stoppe leveringen, ved å velge å gi den bort i perioden.

ferieflytt

Jeg ønsker å gi bort avisen til en jeg kjenner når jeg er på ferie. Hva gjør jeg?

Dette gjør du enkelt og raskt fra din abonnementsoversikt på Min side. Logg deg inn, velg «Midlertidig omadressering» og deretter «Gi bort til en venn».

Kan jeg velge et annet produkt på ferieadressen enn det jeg har hjemme?

For å velge et annet produkt på ferieadressen, må du ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 05040.

Koster det ekstra å flytte avisen til utlandet?

Ved omadressering av avisen til utlandet, vil det pga. frakt påløpe ekstra kostnader. Betaler du via AvtaleGiro vil kostnadene komme som tillegg på neste trekk. Har du en annen betalingsmåte vil kostnadene føre til at forhåndsbetalt periode blir forkortet. Ved omadressering til utlandet garanterer ikke Aftenposten for forsendelse av avisen, og du må selv dekke tapet av eventuell uteblitt avis. Du kan ikke selv omadressere avisen til utlandet fra Min side. Ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 05040, så vil vi hjelpe deg. Les mer om Aftenposten i utlandet.

Jeg ønsker å flytte levering av papiravisen i en periode. Hvor gjør jeg dette?

Du kan enkelt selv legge inn midlertidig adresseendring til en annen adresse i Norge fra Min side. Under ditt abonnement velger du fanen 'Abonnementsendringer' .

Når du omadresserer avisen til en annen adresse i Norge, vil det ikke påløpe ekstra kostnader.

ferieflytt

Magasiner

Aftenposten Innsikt

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Innsikt?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten Innsikt har 11 utgivelser i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Innsikt i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)

Kan jeg lese Aftenposten Innsikt digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned magasinutgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese magasinet uten nettilgang ved å hente det opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noe magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Innsikt. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Magasin+

Hva er MAGASIN+?

MAGASIN+ er en app hvor du får alle Aftenpostens magasiner i et digitalabonnement. Du betaler en månedlig sum (1 krone første måned, deretter 99 kroner pr. måned). Abonnementet bestiller du på magasinpluss.no.

Hva er SPiD?

MAGASIN+ bruker SPiD for enkel og sikker innlogging. SPiD er Schibsted Payment AS sin løsning for sikker innlogging og betaling på tvers av alle tjenester. SPiD tilbyr en enkel måte å logge inn på, og du kan logge inn med samme brukernavn og passord på FINN, VG og noen andre selskaper.

Hvordan får jeg MAGASIN+?

  1. Det første du må gjøre er å bestille et abonnement – det gjør du her: Bestillingsskjema MAGASIN+.
  2. Deretter laster du ned appen fra AppStore eller Google Play.
  3. Så logger du deg inn i appen med din SPiD-konto og kan lese så mye du vil!

Hvordan betaler jeg?

For å kjøpe abonnement på MAGASIN+ må du betale med bankkort via SPiD. Når du oppretter abonnementet, vil du bli belastet 1 krone fra din konto. Deretter vil det trekkes 99 kroner fra din konto så lenge abonnementet løper.

Hvordan sier jeg opp MAGASIN+?

Det gjør du enkelt på Min side.

Jeg har problemer med innloggingen, hva er feil?

  • Husk at du må bruke samme SPiD-konto til innlogging som du brukte for å opprette abonnementet på MAGASIN+.
  • Dersom du har vært logget inn før, må du logge ut. Dersom det fremdeles ikke går å logge inn med riktig SPiD-konto, kan det hjelpe å slette appen og laste den ned på nytt.
  • Hvis det fremdeles ikke går, sjekk at abonnementet ditt er aktivt på Min side. Dersom det ikke står her at abonnementet er aktivt, ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 05041 eller epost magasin@aftenposten.no.

Kan jeg prøvelese MAGASIN+ uten å kjøpe abonnement?

Ja, det kan du. Da laster du ned appen (det er gratis å laste den ned) her: MAGASIN+ i AppStore. Så åpner du appen, og går på fanen i menylinjen nederst som heter «Prøveles». Her kan du ble deg gjennom et nummer av alle titlene vi har samlet i Magasin+.

Hvilke magasiner ligger i appen?

MAGASIN+ inneholder ukeavisen Aftenposten Junior og magasinene Mat fra Norge, Aftenposten Innsikt, Bake, Aftenposten Historie, Mamma, Hyttemagasinet, og kulturmagasinet Aftenposten K. I februar 2015 kommer også Aftenposten Oppvekst og A-magasinet.

Hvor ofte kommer det nyutgivelser i appen?

Hver uke lanserer vi to til tre nye magasinutgaver i MAGASIN+. I tillegg ligger alle tidligere utgaver av alle magasinene allerede tilgjengelig i appen!

Hvordan søker jeg i appen?

For å søke deg frem i appen må du velge hvilket magasin du ønsker å søke i. Deretter finner du søkeikonet (forstørrelsesglasset oppe i høyre hjørne), trykker der og skriver inn søkeordet ditt. Appen finner raskt frem til alle artikler som inneholder ditt søkeord, og du får en fin oversikt over hvor du finner dem.

Kan jeg lese magasinene når jeg er offline/ikke har tilgang på internett?

Ja, med MAGASIN+ kan du lese magasiner også når du ikke er koblet til internett eller bruker mobildata. De magasinene du har vært inne på, lastes ned til ditt nettbrett eller mobil. De nedlastede magasinene kan leses offline. Det vil si at du bør laste ned de magasinene du ønsker å lese på forhånd, når du er tilkoblet internett.

Tar MAGASIN+ opp mye av lagringsplassen på mitt nettbrett eller mobil?

Nei, i utgangspunktet tar ikke MAGASIN+ stor plass i det hele tatt. Men jo flere magasiner du laster ned og legger i «Mine magasiner»-fanen på undermenyen, jo mer lagringsplass opptar du. Derfor kan det være lurt å slette magasiner du allerede har lest etter hvert. Dette gjør du på samme måte som du sletter apper: Du holder fingeren på magasinet du ønsker å slette til du får opp et kryss i venstre hjørne av magasinet. Trykk på krysset, og magasinet slettes fra appen (du kan selvfølgelig alltid laste det ned på nytt senere).

Kan jeg bruke abonnementet mitt på flere enheter (nettbrett/mobiler)?

Ja, MAGASIN+ er lagt opp slik at du på et abonnement kan laste ned og bruke MAGASIN+ på fire ulike enheter (nettbrett/mobil). Bare husk at du må bruke samme SPiD-konto / innloggingsinformasjon på alle fire enhetene.

Kan jeg dele abonnementet mitt?

MAGASIN+ er laget med tanke på at det er noe å lese for hele familien, og derfor er det lagt opp til at et abonnement skal kunne brukes på fire enheter (nettbrett/mobil). Se punktet over.

Aftenposten K

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten K?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten K kommer ut 11 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten K i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ frafra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)

Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noe magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten K. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Hyttemagasinet

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Hyttemagasinet?
Ca. en gang i måneden. Hyttemagasinet kommer ut 11 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Hyttemagasinet i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Hyttemagasinet digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Hyttemagasinet. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Aftenposten Oppvekst

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Oppvekst?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten Oppvekst kommer ut 11 ganger i året.
 
Har jeg digital tilgang på Aftenposten Oppvekst i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Aftenposten Oppvekst digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Oppvekst. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Bake

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Bake?
Bake kommer ut 9 ganger i året, med med åtte til ti ukers mellomrom.
 
Har jeg digital tilgang på Bake i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Bake digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Bake. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Mat fra Norge

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Mat fra Norge?
Mat fra Norge kommer ut 10 ganger i året, med 7 - 8 ukers mellomrom.
 
Har jeg digital tilgang på Mat fra Norge i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+ fra AppStore eller Google Play.
Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)
 
Kan jeg lese Mat fra Norge digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.
 
Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Mat fra Norge. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.
 
Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Aftenposten Historie

Hvor ofte kommer det nye utgaver av Aftenposten Historie?
Ca. en gang i måneden. Aftenposten Historie kommer ut 11 ganger i året.

Har jeg digital tilgang på Aftenposten Historie i abonnementet mitt?
Ja, digital tilgang inngår i ditt abonnement. Det du trenger å gjøre, er å laste ned MAGASIN+fra AppStore eller Google Play. Deretter logger du deg inn med din SPiD- bruker (har du ikke SPiD-bruker oppretter du det her.)

Kan jeg lese Aftenposten Historie digitalt uten å være tilkoblet internett?
I MAGASIN+ må du være koblet til internett for å laste ned utgaver. Når ønsket utgave er lastet ned, kan du lese denne uten nettilgang ved å hente den opp i fanen Mine magasiner. Les mer her.

Jeg har bestilt abonnement, men fortsatt ikke mottatt noen magasin. Hva gjør jeg?
Abonnementet vil settes i gang fra første mulige utgivelse. Noen ganger kan dette ta 2 – 3 uker. Dersom du har flere spørsmål kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg har abonnement, men har ikke mottatt siste utgave. Hva gjør jeg?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg ønsker ikke lenger å abonnere på Aftenposten Historie. Hvordan går jeg frem?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Jeg har spørsmål om fakturaen jeg har mottatt. Hvor kan jeg få hjelp?
Kontakt vårt kundesenter på magasin@aftenposten.no eller på tlf. 05041 så hjelper vi deg gjerne.

Manglende/feil levering

Kan jeg velge å få tilgang til eAvisen ved uteblitt levering av papiravisen?

Tilgang til alle Aftenpostens digitale produkter er allerede inkludert i ditt abonnement – inkludert eAvisen. Du har dermed allerede fri tilgang til dette produktet.

Får jeg igjen penger når jeg har klaget på uteblitt levering av papiravisen?

Nei. Vi forlenger abonnementsperioden din når du melder om manglende levering av papiravisen. For abonnenter med AvtaleGiro, vil dette medføre fratrekk på neste faktura.

Hvor kan jeg klage på uteblitt levering av papiravisen?

Logg deg på Min side. I oversikten over dine abonnement finner du mulighet til å klage på uteblitt avis.

Hvor kan jeg finne informasjon om dagens levering av papiravisen?

Logg deg på Min side. I oversikten over dine abonnement finner du informasjon dersom vi har registrert avvik i leveringen. Husk at du nå har mulighet til å lese avisen digitalt inkludert i ditt abonnement.

Når skal Aftenposten normalt være levert hjem til meg?

Aftenposten har ulike leveringstider, avhengig av ukedag, samt hvor du bor. Her finner du en oversikt over forventede leveringstider: Leveringstider på Aftenposten

Min side og pålogging

Hvordan deler jeg et familieabonnement?

Logg inn på Min side og velg Familieabonnement nederst på siden for å dele abonnementet med inntil 4 andre i husstanden.

Jeg har allerede en SPID-konto. Hvordan kobler jeg den til mitt abonnement i Aftenposten?

Når du logger deg inn, sjekker vi mot kundebasen vår om du har et aktivt abonnement. For at vi skal finne deg, er det viktig at du legger inn riktig navn og fødselsdato i SPID-kontoen din. Får du likevel ikke tilgang etter å ha logget inn, ta kontakt med oss på telefon 05040, så hjelper vi deg.

Hvor finner jeg min SPiD-profil?

Din SPiD-profil gir deg oversikt over alle abonnement og produkttilganger du har gjennom SPiD, i tillegg til at du kan endre ditt brukernavn og passord. Du finner din SPiD-profil ved å logge deg inn på Min side og velge Min Kontaktinformasjon fra toppmenyen på våre kundesentersider. Her vil du kunne se hvilken kontaktinformasjon som er registrert hos Aftenposten, samt muligheten til å gå til din SPiD-profil.

Hvordan endrer jeg passordet mitt i SPiD?

Du kan enkelt endre passordet ditt ved å benytte funksjonaliteten for Glemt passord. Klikk her for å se hvordan du gjør dette. Husk! Når du endrer passord, må du også logge deg inn på nytt med ditt nye passord i alle appene, og i alle nettlesere du bruker for å få ubegrenset tilgang til aftenposten.no.

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du klikke Glemt Passord i innloggingsvinduet: spid_logg_inn I bildet du kommer til, skriver du inn din e-postadresse, og klikker Send: spid_glemt_passord Du vil nå motta en e-post fra SPiD. Klikk på lenken i denne. I vinduet du kommer til velger du et nytt passord, og klikker Sett passord: spid_nytt_passord Ditt nye passord er nå lagret. Du vil bli bedt om å logge inn på nytt med ditt nye passord. Husk! Når du endrer passord, må du logge inn med ditt nye passord i alle produktene du bruker. Dette trenger du heldigvis bare å gjøre første gang du bruker produktet etter at du har endret passordet ditt.

Jeg abonnerer på Aftenposten. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Aftenposten får automatisk tilgang til alt Aftenposten publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Aktiver ditt abonnement

Hvordan endrer jeg adressen min permanent?

Dette gjør du enkelt og raskt på Min side. Logg deg inn, og velg «Fast adresseendring» under 'Abonnementsendringer'.

Hvordan vet Aftenposten hvor mange artikler jeg har lest?

Når du bruker aftenposten.no lagres en datakapsel (cookie) i nettleseren din. Denne teller antall artikler du leser. Når du har lest 8 artikler innenfor en uke blir du bedt om å logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg har ikke fått e-post fra SPiD for å bekrefte min adresse. Hva gjør jeg?

Først bør du sjekke om e-posten har havnet som søppelpost i din e-postleser. Om den heller ikke er der, kan du få sendt e-posten på nytt til samme e-postadresse, eller til en annen e-postadresse du selv velger.
- Logg deg inn på nytt. Bruk samme e-postadresse og passord som da du opprettet din bruker:

spid_logg_innspid_epost_bekreft








Nederst i bildet du kommer til velger du å sende på nytt, eller du kan legge inn en annen e-postadresse og sende til denne i stedet. Om du fremdeles ikke mottar e-posten, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på e-post eller telefon 05040, så vil vi hjelpe deg.

Hva kan jeg gjøre på Min side?

På Min side har du full oversikt over dine abonnement hos Aftenposten, og du kan enkelt gjøre de vanligste endringene knyttet til abonnementene dine selv:
  • Sjekke dagens levering dersom du opplever avvik
  • Melde fra om avvik i leveringen
  • Legge inn midlertidig omadressering eller stopp i avisleveringen
  • Melde flytting (fast adresseendring)
  • Endre kontaktinformasjon
  • Finne svar på ofte stilte spørsmål
  • Kontakte kundeservice
I tillegg finner du ditt A-kort tilgjengelig på Min side, slik at du alltid har dette tilgjengelig når du trenger det for å benytte deg av dine abonnementsfordeler.

Hvor finner jeg Min side?

Min side finner du her. Ellers finner du også Min side i høyre toppmeny på aftenposten.no, eller i toppmenyen på vår kundeportal.

Hva er SPiD?

  • SPID står for Schibsted payment Identification. Det er en digital påloggings- og betalingsløsning
  • Betaling skjer via PayEx og er trygt og sikkert
  • SPID er en felles påloggings- og betalingsløsning for Schibsted-selskaper. Du bruker samme brukernavn og passord på Aftenposten, VG, finn.no og noen andre selskaper
  • Abonnenter må opprette en SPID-profil for å få registrert seg og få tilgang til digitale tjenester og innhold

Får hele familien digital tilgang når vi har et abonnement på Aftenposten?

Ja. Flere i familien skal selvfølgelig kunne bruke Aftenposten både på pc, mobil og nettbrett. Logg inn på Min side og velg Familieabonnement nederst på siden for å dele abonnementet med inntil 4 andre i husstanden.

Kontaktinformasjon

Adresser

Besøksadresse: Akersgata 55, 0180 Oslo Postadresse: Postboks 1 Sentrum, 0051 Oslo Fakturaadresse: Postboks 1502, 7435 Trondheim Organisasjonsnummer: NO 890 412 882 MVA

Kundesenter

Kundeservice Aftenposten:05 040
Kundeservice Magasin: 05 041
Automatisk servicetelefon ved forsinket avis: 22 86 44 80
Abonnement: abonnement@aftenposten.no

Åpningstider kundesenter
Mandag - fredag: 08:00-16:00
Lørdag: 08:00-11:00
Søndag: 09:00-11:00  

Har du sett i våre Spørsmål og svar?

Redaksjon

Sentralbord: 22 86 30 00
Tipstelefonen: 02 286
Nyhetstips: 2286@aftenposten.no
Debattinnlegg til avisen: debatt@aftenposten.no

Diverse

Bruker du vårt kontaktskjema kan vi behandle din henvendelse raskere. Det finner du ved å logge inn og så gå tilbake til denne siden.

Annonser: 815 00 015
Abonnement:
abonnement@aftenposten.no
Dugnadsavd/Russesalget: 975 70 603
kjetil.mikkelborg.hagen@aftenposten.no

Vi behandler din forespørsel, vennligst vent