Vi behandler din forespørsel, vennligst vent

Analyse

Dette er sporingsverktøy som brukes til å rapportere hvor mange som har lest en sak, brukt en funksjon på nettsiden, logget seg på eller gjennomført et kjøp, og hvordan brukeratferden i tilknytning til dette har vært. Dette gjør Aftenposten og Schibsted i stand til å utvikle bedre tjenester.


Navn/leverandørFormålPåvirkning / opt out-mulighet
Webhit (Schibsted)Analysesystem for innhold på ap.no.Lagrer kun anonyme data.
Engage (Schibsted)Analysesystem for trafikk på artiklerLagrer kun anonyme data,
Pulse (Schibsted)Analyse og personaliseringPayment.schibsted.no/account/privacy
Xiti (At Internet)Analysesystem for innhold på ap.noKun anonyme data lagres.
http://www.xiti.com/en/optout.aspx
MixpanelAnalyse av logg inn og kjøp på aftenpostens tjenesterhttps://mixpanel.com/optout/
OptimizelyAnalysesystem for optimering av kjøp av abonnementhttps://www.optimizely.com/opt_out
Google AnalyticsAnalysesystem for kundeweb og faste annonseplasser

https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Lagrer kun anonyme data. 
HotjarUndersøkelser rundt brukeropplevelse på ap.no og kjøp av abonnementhttps://www.hotjar.com/opt-out
TNSFelles rapporteringsløsning for alle nettaviser.Kun anonyme og aggregerte data lagres.
New RelicServerovervåkingKun anonyme data lagres.